Dopravní inštrukce

vlak - auto - kolo

S většinou z pozvaných hostů se pokusím spojit a dohodnout na dopravě tak, abychom naplnili auta a pomohli vyhnout se hromadné dopravě, která v sobotu ráno není žádný luxus.

Dopravní instrukce jsou určeny pro motoristy jedoucí z východních Čech, z Prahy a z Brna mířící do Sázavy. Pojede-li někdo přímo na obřad do Velké Losenice, určitě to dobře najdete, protože je tam jenom jediný kostel a je dobře vidět, případně se doptáte místních milých lidí.

Pro cestující vlakem a autobusem

Nejbližší vlaková stanice je Sázava u Žďáru (cca 700 m od domu). V sobotu ráno toho moc nejede - z Prahy je vhodný v podstatě vlak v 8:55 z Prahy, hlavního nádraží (R 627 do Vsetína), přestup v Kolíně v 9:44 (Os 9407 do Kutné Hory) a v Kutné Hoře v 10:00 (Os 5905 do Žďáru n/S) s příjezdem do Sázavy v 11:53.

Nejbližší autobusová zastávka je Sázava, škola, ale v sobotu nic pořádnýho nejede.

Hromadné spoje doporučuji využít spíše po svatbě, pokud se vám nepodaří dohodnout odvoz s nějakým automobilistou.

Vyhledávání spojů v IDOSU.

Pro motoristy a motocyklisty

Z východních Čech - jeďte na Hradec Králové, Pardubice a Chrudim a zůstaňte na silnici č. 37. Dojedete do Ždírce nad Doubravou, kde na první křižovatce pojedete rovně, na druhé doleva - směr Žďár nad Sázavou a stále po silnici č. 37. Nikde nebudete uhýbat a pojedete až do Žďáru nad Sázavou. Po vjetí do Žďáru budete pokračovat až k první větší světelné křižovatce, kde se dáte doprava směr Havlíčkův Brod/Přibyslav (silnice č. 19). Ve Žďáře už nebudete nikde uhýbat a přes Hamry dojedete po 8 km do Sázavy. V Sázavě za viaduktem se dáte doleva a budete pokračovat skrz vesnicí - vesnice je dlouhá, nepanikařit. Sázavou pojedete víc než kilometr, minete nalevo kulturák, školu a kostel. Ani ne 100 m za kostelem je přímo u silnice novotou svítící dům s červenou střechou, kohoutem na střeše a žlutou omítkou - to je váš cíl. Pokud dojedete na křižovatku, kde jste na vedlejší silnici, už jste přejeli a 50 m je třeba se vrátit.

Z Prahy - po dálnici D1 jeďte až na sjezd č. 119 Velký Beranov, kde se dáte směr Žďár nad Sázavou. Projedete vesnicí Jamné a pak pozor - asi 3 km za Jamným v polích je křižovatka, kde je třeba se dát doleva na Polnou (silnice č. 351). Vjedete do Polné, na první křižovatce mezi domy se dáte přímo, projedete kolem autobusáku a u hřbitovní zdi najedete doprava na hlavní silnici. Po malé chvíli (cca 0,5 km) z ní sjedete doprava na silnici č. 352 na Nížkov. V Nížkově se na první křižovatce za malým mostem dáte doleva a jedete furt po hlavní silnici. Po asi 5 km vjedete do Sázavy. Na první (a jediné) křižovatce se dáte doprava a po asi 50 metrech uvidíte nalevo správní budovu JZD a napravo novostavbu s červenou střechou, kohoutem na střeše a žlutou omítkou. Tam je váš cíl. Parkovat jde buď před JZD nebo podél silnice.

Z Brna - po dálnici D1 jet až na sjezd č. 162 Velká Bíteš. Pokračovat po silnici č. 37 na Žďár nad Sázavou. Projet Žďárem a dát se doleva na silnici č. 19 směr Havlíčkův Brod/Přibyslav. Ve Žďáře už nebudete nikde uhýbat a přes Hamry dojedete po 8 km do Sázavy. V Sázavě za viaduktem se dáte doleva a budete pokračovat skrz vesnicí - vesnice je dlouhá, nepanikařit. Sázavou pojedete víc než kilometr, minete nalevo kulturák, školu a kostel. Ani ne 100 m za kostelem je přímo u silnice novotou svítící dům s červenou střechou, kohoutem na střeše a žlutou omítkou - to je váš cíl. Pokud dojedete na křižovatku, kde jste na vedlejší silnici, už jste přejeli a 50 m je třeba se vrátit.

Pro bicyklisty

Na kole se dá jet kudykoli, takže hlavně doražte do cíle! Kola vám ozdobíme a budete se moci - pokud to ušlapete - zúčastnit průvodu.